اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

با کاهش قیمت … تبلیغات سیگار الکترونیکی نوجوانان را هدف گرفته است

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، مرکز بهداشت عمومی ابوظبی درباره خطر سیگار کشیدن الکترونیکی بر رشد، تمرکز و خلق و خوی مغز هشدار داد و خاطرنشان کرد که «نیکوتین موجود در سیگارهای الکترونیکی می‌تواند در مرحله رشد به مغز آسیب برساند، که بر توجه، یادگیری و تنظیم خلق و خو تأثیر منفی می‌گذارد. ”

پزشکان متوجه افزایش تعداد نوجوانانی که سیگار می‌کشند و در دام سیگار الکترونیکی می‌افتند، مشاهده کرده‌اند و خاطرنشان کردند که قیمت‌های دستگاه‌های سیگاری پیشنهاداتی وجود دارد که خرید آن‌ها را برای کودکان و نوجوانان آسان‌تر می‌کند. آنها تأیید کردند که سال های اخیر شاهد افزایش قابل توجهی در شیوع سیگار الکترونیکی در بین دانش آموزان دبیرستانی و دانشگاهی از هر دو جنس بوده است.

امارات امروز به طور دقیق، ده‌ها حساب کاربری ناشناس را که آگهی‌های فروش مواد دخانی و سیگارهای الکترونیکی را در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی با قیمت‌های پایین منتشر می‌کنند، علاوه بر اعلام پیشنهادهایی برای جذب مشتری، از جمله جعبه‌های رایگان هنگام خرید مقادیر معین و ارسال رایگان، زیر نظر گرفت.

پزشکان احمد شوشا، ایا عبدالناصر و اسراء عبدالله هشدار دادند که تبلیغات سیگار الکترونیکی در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی شانس نوجوانان را افزایش می‌دهد و آنها را تشویق می‌کند تا آنها را امتحان کنند، زیرا آنها دامی هستند که جوانان را آزار می‌دهند و آنها را در چنگال گرفتار می‌کنند. اعتیاد به نیکوتین با اشاره به اینکه مطالعات پزشکی ثابت کرده است که نوجوانانی که از سیگارهای الکترونیکی استفاده می کنند بیشتر از سایرین در آینده سیگارهای سنتی مصرف می کنند، علاوه بر این که مصرف نیکوتین در دوران نوجوانی ممکن است خطر ابتلا به اختلالات مصرف مواد را افزایش دهد. بعد.

آنها خاطرنشان کردند: سیگار عامل مرگ نیمی از افراد سیگاری است و بیش از 80 درصد مرگ و میر ناشی از سرطان ریه ناشی از مصرف مستقیم دخانیات است و همچنین باعث ایجاد سرطان های دهان، گلو، مری، معده و سایر سرطان ها می شود. علاوه بر این سیگار کشیدن در دوران کودکی و نوجوانی منجر به رشد ضعیف ریه، سرفه، علائم مرتبط با آسم، گرفتگی صدا و تنگی نفس می شود.

پزشکان تأیید کردند که سیگار همچنین منجر به بیماری های قلبی عروقی مانند سکته قلبی، مرگ، سکته، انسداد شریانی، قانقاریا و ناتوانی جنسی می شود و خطر سقط جنین، وزن کم هنگام تولد، زایمان زودرس، مرگ جنین و پوکی استخوان (پوکی استخوان در زنان) را افزایش می دهد. ).

بهبود فریبنده

محمد ناصر، متخصص بیماری قفسه سینه، گفت که شواهد علمی تأیید کرده است که سیگار کشیدن الکترونیکی آسیب زیادی به ریه ها وارد می کند و منجر به مرگ می شود، و خاطرنشان کرد که وقتی یک سیگاری سنتی به سیگار الکترونیکی روی می آورد، “بهبود فریبنده ای” در عملکرد تنفس خود احساس می کند. دلیل این امر این است که سیگارهای الکترونیکی حاوی مونوکسید کربن نیستند که باعث کمبود مزمن اکسیژن در بدن می شود، اما سموم زیادی از طریق وسایل گرمایشی که اجزای سیگارهای الکترونیکی را می سوزانند، وارد بدن می شوند کاهش عملکرد مغز به ویژه در نوجوانان و باریک شدن رگ‌های خونی و نارسایی رگ‌ها.

استراتژی آگاهی

از سوی دیگر، مرکز بهداشت عمومی ابوظبی تمایل خود را برای گسترش آگاهی در مورد خطرات احتمالی ناشی از سیگار کشیدن الکترونیکی تأیید کرد و 20 کلینیک را برای کمک به ترک انواع سیگار (11 در ابوظبی، 7 در العین، و 2 در الظفره)، به هشت تغییر مثبت در بدن هنگام ترک سیگار اشاره می کند. این مرکز تاکید کرد که مبارزه با دخانیات و استعمال دخانیات الکترونیکی در استراتژی خود به منظور ایجاد محیطی عاری از دخانیات، علاوه بر افزایش آگاهی در بین جامعه، اولویت اصلی است زیرا یک کمپین آگاهی رسانی سالانه برای مبارزه با دخانیات و استعمال دخانیات الکترونیکی با شعار “با هم” اجرا می کند. به سوی ابوظبی عاری از دخانیات، با اشاره به اینکه برنامه کنترل دخانیات و سیگار الکترونیکی با هدف افزایش آگاهی عمومی در میان جامعه در مورد اثرات منفی استفاده از دخانیات و سیگار الکترونیکی و اهمیت ترک آن، دوری از قرار گرفتن در معرض مواد دست دوم است. سیگار کشیدن و پیروی از یک سبک زندگی سالم.

سیگار الکترونیکی

این مرکز تاکید کرد که مضرات سیگارهای الکترونیکی کمتر از سیگار کشیدن سنتی نیست، به ویژه اینکه بسیاری از مصرف کنندگان آن مقدار نیکوتین بیشتری نسبت به محصولات تنباکوی قابل احتراق دریافت می کنند، زیرا کاربران می توانند کارتریج های با استحکام بالا را خریداری کنند. غلظت نیکوتین علاوه بر این، طعم های اضافه شده به محصول به افزایش اعتیاد به آن کمک می کند.

این مرکز هشدار داد که آئروسل (بخار یا اسپری) سیگارهای الکترونیکی می‌تواند حاوی مواد شیمیایی مضر و سرطان‌زا باشد. اعماق ریه ها علاوه بر … نیکوتین، که به افزایش اعتیاد به محصول و مانع رشد ذهنی در نوجوانان کمک می کند، نشان می دهد که هیچ سیگار الکترونیکی به عنوان جایگزینی برای ترک سیگار تایید نشده است.

اعتیاد

این مرکز خاطرنشان کرد: نیکوتین موجود در تنباکو و فرآورده های آن عامل اعتیاد به سیگار است زیرا باعث ایجاد تغییراتی در مغز می شود که باعث می شود افراد تمایل بیشتری به مصرف آن داشته باشند. علاوه بر این، اعتیاد به هر نوع ماده مخدر علائم ترک ناخوشایندی را ایجاد می کند که بر خلاف احساسات خوشحال کننده ای که وجود این ماده مخدر برای یک دوره ایجاد می کند، روند ترک سیگار را مختل می کند.

بهبود بدن

این مرکز به هشت تغییر در بدن هنگام ترک سیگار اشاره کرد که با کاهش فشار خون و نبض به سطوح طبیعی شروع می شود و گردش خون به ویژه در اندام ها در عرض 20 دقیقه پس از ترک سیگار بهبود می یابد در خون نیز طبیعی می‌شود و احتمال حمله قلبی در هشت ساعت اول کاهش می‌یابد، هیچ مونوکسید کربنی در بدن وجود ندارد و ریه‌ها از اولین روز ترک سیگار شروع به از بین بردن خلط می‌کنند در روز دوم، نیکوتین از بدن ناپدید می شود و حس چشایی و بویایی در عرض 72 ساعت بهبود می یابد، برونش های ریوی آرام می شوند و روند تنفس را تسهیل می کنند و در طی چهار ماه اول، گردش خون بهبود می یابد آسان تر می شود، از جمله راه رفتن، مشکلات تنفسی مانند سرفه و تنگی نفس کاهش می یابد و عملکرد ریه ها پس از نه ماه ترک سیگار به میزان 5 تا 10 درصد بهبود می یابد، در حالی که خطر حمله قلبی در عرض پنج ماه به نصف کاهش می یابد.

فواید

وی خاطرنشان کرد که ترک سیگار فواید زیادی دارد، از جمله کاهش خطر بیماری، ناتوانی یا مرگ ناشی از سرطان، بیماری قلبی و ریوی یا بیماری عروق محیطی که ممکن است به عنوان مثال منجر به قطع عضو شود و محافظت از بدن سلامت اطرافیان را با عدم قرار دادن آنها در معرض سیگار کشیدن ناخواسته بهبود باروری، ظاهر پوست و دندان، تنفس و تناسب اندام و کاهش خطر آتش سوزی در منازل.

سازمان بهداشت جهانی گزارش می دهد که سیگار عامل مرگ سالانه حدود 7.2 میلیون نفر است. این سازمان همچنین نشان می دهد که سیگار یک عامل خطر اصلی برای بیماری های قلبی عروقی و تنفسی و همچنین بیش از 20 نوع سرطان، علاوه بر بسیاری دیگر از شرایط تهدید کننده سلامتی است. اثرات منفی سیگار همچنین به کسانی که در معرض سیگار کشیدن غیرفعال هستند، مانند کودکان، که ممکن است بیش از 250 ماده سمی و ترکیبات شیمیایی سرطان زا را استنشاق کنند، گسترش می یابد، که نیاز فوری به اتخاذ برنامه های موثر ترک سیگار را تایید می کند.

سیگار کشیدن غیر فعال

این ماده حاوی بیش از 7000 ماده شیمیایی از جمله بیش از 70 ماده شناخته شده برای ایجاد سرطان است و منجر به تحریک چشم، بینی و گلو می شود و خطر ابتلا به سرطان ریه را حدود 20 تا 30 درصد افزایش می دهد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. و مننژیت و تشدید موارد آسم و التهاب و واکنش های آلرژیک، سردرد، سرگیجه و تهوع، علاوه بر افزایش احتمال عفونت گوش و افزایش خطر مرگ نوزاد.

برنامه های برخاستن

مدیر عامل بیمارستان هلث پوینت، عمر النقبی، چهار نکته برای ترک سیگار ارائه کرد و تاکید کرد که ترک سیگار می تواند به افراد کمک کند تا زندگی سالم تری داشته باشند و بسیاری از خطرات سلامتی را که ممکن است زندگی آنها را تهدید کند، کاهش دهد.

این توصیه شامل شروع تعیین تاریخ ترک ظرف یک یا دو هفته، اطلاع دادن به دوستان، اعضای خانواده و همکاران در مورد تصمیم برای ترک سیگار بود تا بتوانند حمایت کنند و تغییرات مورد انتظار در خلق و خوی فرد را درک کنند، و تمام محصولات دخانی مرتبط را حذف کنند. با استعمال دخانیات از خانه، ماشین و محل کار برای کاهش میل به سیگار کشیدن، علاوه بر آمادگی کافی برای چالش هایی که شامل افزایش استرس یا علائم ترک است، مانند سردرد و میل به سیگار کشیدن، در مورد حمایت های اضافی احتمالی با پزشک مشورت کنید.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا